سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صف گفتمان مقاومت
صف (که برگرفته از نام گروه مبارزاتی شهید محمد بروجردی است) منتشر کننده نظر و تراوشت ذهنی نویسنده در هر زمینه، سیاسی، مذهبی، فرهنگی و... می باشد. پس منتظر هر مطلبی باشید.
ریاست جمهوری و سیاست خارجی
چهارشنبه 92 اردیبهشت 18 توسط حسین

 

 این روزها اگر در مناظرات دانشگاهی یا نشست های سیاسی که با حضور کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری برگزار میشه ، شرکت کرده باشید و اگر در بین خودتان بحثی پیرامون انتخابات داشته اید، حتماً دیده اید که یکی از سولات و مسائل بسیار رایج و البته مهم ، موضوع مسائل و مشکلات اقتصادی و ارتباط آن با نوع برخورد با کشور های غربی و امریکایست یا اصطلاحاً دیپلماسی، تحریم ها و ارتباط آن می باشد. اما آیا واقعاً این موضوع (ارتباط با غرب و امریکا و کم شدن تحریم ها) تا چه اندازه واقعیت دارد؟

در ابتدا بحث بگم که به هیچ وجه تاثیرات منفی که تحریم ها بر اقتصاد و به خصوص جامعه گذاشته اند را به هیچ وجه رد نمیکنم اما آیا رابطه با آمریکا و غرب واقعاً راه حل برون رفت از این مشکلات است؟ بسیاری از ما سیاست و استراتژی حکومت امریکا و حتی غرب را میدانیم، مهم ترین و اصلی ترین مشکل آنان با ما سر گفتمان انقلاب اسلامی که از اسلام ناب محمدی و شیعی نشعت گرفته است، می باشد. چقدر کشورهای به اصطلاح اسلامی هستند که دوول های غربی و امریکا برایشان هرجور که بخواهی هندوانه میشکنن. همین کشورهایی که علنن خودشون را لائیک می دانند(ترکیه) یا بعضی دیگر آنقدر تفکرات التقاطی و بی سر وته به اندیشه هایشان اضافه کردند که حتی با ادعای ام القرای اسلام، اولین و مهترین امید استکبار در منطقه ای که کشورهایش اکثراً مسلمان می باشند، هستند. همین جور که همیشه امام حامنه ای تاکید کرده اند اگر ما کمی از اصول خود دست برداریم و کوتاه بیاییم تمام مشکلات حل می شود. حالا بنده خدا اومده میگه نه  از اصول کی گفته کوتاه بیایم، فقط بریم تعامل کنیم به یکی دوتا از خواسته هاشون عمل کنیم در عوض اوناهم کوتاه میان!! این تفکر که کاملاً مخالف دید و گفتمان امام خمینی و امام خامنه ای است. بعد مگر سال های اصلاحات و گفتمان سازش را از یاد برده ایم. مگر غیر از این بود که ما را به عنوان محور شرارت معرفی کردند. تحریم ها را ادامه دادند، نیروگاه های اتمی را پلمب کردن حتی به اره برقی هم رحم نکردن!!! حالا اون کسی که میگه به نظرم باید مذاکره کنیم بماند!!! مگر تیم ذاکرات فعلی جمهوری اسلامی نتوانسته است با کقاومت و پایبندی به اصول حق خود را بخواهد، باج هم ندهد؟ خیلی چیزهای دیگه در رابطه با مذاکره هست از مسائل تبلیغاتی بگیر تا مسائل روانی و الباغی که بماند.

اما تاکیدم این جاست. دشمن بدون شک برنامه ریزی کرده تا مردم را نسبت به گفتمان مقاومت ( که حضرت آقا اعتقاد این گفتمان را به عنوان یکی از شرایط رئیس جمهور آینده عنوان کردند) بد بین کند و باز همون کسایی (گفتمان سازش) را سر کار بیان که به قول خودشان پیاده نظام شان در ایران هستند. حالا خدا روشکر دولت هم که خوابِ خواب! انشا الله که خودش را به خواب نزده باشه که.... . بسیاری از مشکلات به خاطر بعضی از بی تدبیریهاست و دشمن هم با خیال راحت داره جبهه مقاومت را تکه تکه میکنه و با پرویی تمام حمایت که خوبه، هواپیماهاشم وارد صحنه کرده تا در عملیات روانیش موفق تر باشه. بعد ما چی؟ چقدر این موضوع را تشریح کردیم ؟ واقعا این چند روز که این موضوع را دیدم خیلی نگران شدم حضرت اقا این همه به این مسئله پرداختن، براساس تجربیات و دید کارشناسی ، موضوع را تحلیل کردن بعد کف جامعه باید این فدر این موضوع پررنگ باشه؟

این ها همه بماند. مگر رهبری از چند سال پیش مباحث اقتصادی را بیان نکردن؟ از صرفه جویی و تولید داخلی و پیشرفت و همت و کار و .... ؟ بعضیا چقدر چدی گرفتن؟ هیچی تازه ..... . شرمم مشه بگم. حالا اومدن در طرح های اقتصادیشان برای رفع مشکلات فعلی بحث صرفه جویی در کشور، تولید داخلی و ... را مطرح میکنن. اگر دولت مردان و حتی خودمون این مسائل را جدی گرفته بودیم امروز گفتمان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ده ها پله بلکه صد ها پله جلوتر از امروز بود و مسائل اقتصادی این قدر فشار نمی آورد.

 

 


   پ ن :

1- مگر غیر از این است که این بیداری اسلامی در شمال آفریقا و غرب آسیا نشعت گرفته از انقلاب و کشور ماست. این یعنی همان اثر و پیروزی گفتمان مقاومت.

2- آقا شوخی نیست سی چهار پنج سال این همه هجمه مشکلات را مدیریت کردن و پشت سرگذاشتن که کم نیست تاحلا شده پس ادامه هم میشه داد و به امید و لطف خدا از این موضوع هم رد خواهیم شد. فَاستَقِم کَما أُمِرت

3- یکی از خصوصیات اجلاس های بیداری اسلامی که در ایران برگزار میشه این است که وقتی حواشیش را میخونه واقعاً میبینی چقدر گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی پیروز بوده. پیشنهاد میکنم برای محکم تر شدنتان این حواشی را بخوانید. ( این ها فقط تدادی است عکس، فیلم و دیگر مطالب .)

این آرزوی سید بود ، جوانه‌های بیداری اسلامی ، روایتی از حضور زنان اجلاس بیداری اسلامی

بعد نوشت :

در ضمن پیشنهاد میکنم سیاهه جنایات امریکا در حق ایران را برای یاداوری دوباره ببینیم: فیلم ، اینوگرافیک

 




____________________________________________________________________________________
 
 
درباره وبلاگ



safhossein@yahoo.com
موضوعات
آرشیو مطالب
مطالب اخیر
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
کل بازدید : 100299
بازدید امروز :35
بازدید دیروز : 6
تعداد کل پست ها : 42
امکانات جانبی
دانشنامه مهدویت
پیوندهای روزانه
لوگوی دوستان
 
امام خامنه ای

 

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin