سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صف گفتمان مقاومت
صف (که برگرفته از نام گروه مبارزاتی شهید محمد بروجردی است) منتشر کننده نظر و تراوشت ذهنی نویسنده در هر زمینه، سیاسی، مذهبی، فرهنگی و... می باشد. پس منتظر هر مطلبی باشید.
نگاهی به نتایج تایید صلاحیت ها
چهارشنبه 92 خرداد 1 توسط حسین

بلاخره احراز صلاحیت ها اعلام شد که خیلی ها شکه شدند، بعضی ها ناراحت، بعضی ها هم خوشحال. از این احساسات که بگذزیم نگاهی اجمالی به این اتفاق بیندازیم.

1- اول کار باید از شورای نگهبان تشکر کرد و خداقوت بهشان گفت. اشا الله تصمیم هایتان مورد رضایت خداوند و امام زمان(عج) قرار گرفته باشد.

2- نتایج اعلام شده نشان داد که شورای محترم نگهبان تنها و تنها مصلحت کشور را در عمل به قانون میداند و کاری به حواشی ندارد و همچنان با استقامت و اقتدار به وظیفه مهمش عمل می کند. در اثبات قانونی عمل کردن همین بس که بعضی ها را که مردم فکر می کردند صلاحیتشان احراز می شود، احراز نشد و کسی چون غرضی که حتی روزی که برای ثبت نام به وزارت کشور آمد کسی تحویلش نگرفت صلاحتش احراز می شود. این ها همه نشان می دهد شورای نگهبان همه پرونده ها را بررسی می کند و به قانون عمل میکند.

3- اگر به 8 نفر تایید شده نگاه کنیم میبینیم که تمام گفتمان و طیف های سیاسی موجود در کشور که چهارچوب نظام و انقلاب و قانون اساسی را قبول دارند، در لیست احراز صلاحیت شدگان قرار دارند. 4 نفر اصولگرا، سه نفر اصلاح طلب و کارگزارانی و یک نفر مستقل( که یک جورایی هم در طیف اصولگراییست هم اصلاح طلب کارگزارانی و یک جورایی هم هیچکدام!). شورای نگهبان اجازه حضور را به تمام سلایق داد و تنها کسانی از این ماراتون جاماندند که خودشان قبلاً از قطار نظام پیاده شده اند. کسانی که به مکاتب انحرافی روی آورده اند و یا کسانی با خیانت هایشان به نظام در فتنه 88، از نظام جدا شدند.

یک نکته مهم: براساس قانون، شوای نگهبان به هیچ وجه علت عدم احراز صلاحیت ها را اعلام نمی کند لذا خواهشاً کسی جمله های بالا را به کسی نسبت ندهد. گناهش با خودتان. شورای نگهبان براساس قانون ملاک های متنوعی از قبیل مدیر و مدبر بودن، رجل سیاسی مذهبی بودن، حسن سابقه و ... دارد و تنها منظور نگارنده از پاراگراف بالا این بود که آن هایی که می گوییند نظام چهارچوب خود را بسته است دروغ بسیار واضحی است، آیا احراز صلاحیت معاون اول دولت هشتم غیر از پذیرش اصلاح طلبان است؟ البته اصلاح طلبانی که رفتارهایشان، خیانت و ضربه به انقلاب و نظام نبوده است.

کاندیداهای احراز صلاحیت شده

4- همین جور که در نوشته های قبلی هم گفتم، انتخابات و اتفاقات پیش رو را مثبت و رو به رشد می بینم. البته شاید بعضی ها طی این چند روز دست به رفتارهایی بزنند که در نظام متکی به ولایت که گفتمان امام-امت حاکم است تنها برای خودشان مشکل ایجاد می کنند و خود را بدنام می کنند وگرنه به قول سردار رادان هیچ توطئه ای بر انقلاب پیروز نمی شود و فقط الک انقلاب هر از گاهی تکان می خورد و ناخالصی های به وجود آمده بیرون ریخته می شود.

6- انشا الله با دعای امام زمان (عج) و عنایت خداوند نتایج انتخابات باعث سربلندی و اقدار روزافزون نظام و انقلاب گردد


* : نظر رهبر انقلاب درباره آنهایی که صلاحیتشان احراز نشد ( + )




____________________________________________________________________________________
طبقه بندی: سیاسی انتخابات
 
 
درباره وبلاگ



safhossein@yahoo.com
موضوعات
آرشیو مطالب
مطالب اخیر
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
کل بازدید : 100278
بازدید امروز :14
بازدید دیروز : 6
تعداد کل پست ها : 42
امکانات جانبی
دانشنامه مهدویت
پیوندهای روزانه
لوگوی دوستان
 
امام خامنه ای

 

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin